fredag 8 december 2023

Kom!

Testade adventsljusstaken, ibland lyste den, ibland inte.

Nytestamentliga texter för veckan efter första advent, den andra: 

Upp. 22:12-17

”Se, jag kommer snart och har med mig lön att ge åt var och en efter hans gärningar. Jag är A och O, den förste och den siste, början och slutet.
Saliga de som tvättar sina kläder rena. De skall få tillgång till livets träd och få gå in i staden genom dess portar. Men utanför är hundarna och trollkarlarna och horkarlarna och mördarna och avgudadyrkarna och alla som älskar lögnen och lever i den.
Jag, Jesus, har sänt min ängel till er för att vittna om detta i församlingarna. Jag är skottet från Davids rot och hans ättling, den strålande morgonstjärnan.”
Och Anden och bruden säger: ”Kom!” Och den som hör det skall säga: ”Kom!” Och den som törstar skall komma. Och den som vill skall fritt få dricka av livets vatten.


Adventsljusstaken fick inte komma sig i fönstret, eftersom det var så osäkert med det elektriska. (Skulle  ju ha passat till tisdagens inlägg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar