lördag 30 december 2017

ett steg

Fotot är några dagar gammalt. Då ännu klibbade, kämpade snön för att hålla sig kvar på grenar på träden. Idag efter några dagars blidväder finns det inte så mycket på träden kvar.

Jag fick en Tomas Sjödin-bok i present i jul: Reservkraft. Den har jag nu läst. Där fanns bl.a. en fascination för bilder. Han hade lagt märke till skyltar.

(Började fundera om vägskylten som enligt fb ska finnas i Nykarleby med texten: Allt kommer att bli bra. Kaikki järjestyy, om den faktiskt finns där, eller om det är påhitt?)

Boken är nog värd att läsas och den är ganska lättläst.

Jag fastnade för framsidans bild av kugghjulen, kraften förs vidare från kugghjul till kugghjul.

Man orkar mer än man tror, var det visst någon som sa då vi kämpade med baby som inte sov så bra om nätterna. Och jag orkade igår med snöskottningen också fast den var tung. Bara jag fick ta pauser emellanåt, kortare och längre, så blev det färdigt till sist. Så det var i stället för den här veckans fredagssimning. Bra med motion.

Via fb fick jag också veta att Tomas Sjödin har varit vinterpratare i radion 28.12.2017. Här (klick) kan man lyssna på den, 90 minuter, om man vill. Han talade om vemod, fåglar och skog som recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar