måndag 11 december 2017

vissa dagar

hänger också ner, men i skydd från mej därute
Jag har ledig dag och hade tänkt att jag skulle få bytt till julgardiner då. Men jag tänkte att det skulle ju vara bra att sopa av taket först, man brukar få syn på så mycket som hänger från taket då man är uppe på den höjden.

Och visst hängde det saker från taket. Jag hade bl.a. en ballong i glas som jag någon gång köpt någonstans, ja egentligen så var de tre från början, men i ett tidigt skede kom den första ned. Och nu kom den andra. Glasskärvor - betyder något?

Men på något vis så hejdade det mig från att fortsätta med gardinerna, i alla fall måste ju glasskärvorna städas bort...

Hittade då i samma veva i min ficka knappen som hade fallit ur min skjorta då jag lekte med barnbarnen häromdagen. Den kan jag sy i så är det gjort....

Så tar jag av mig skjortan för att sy i knappen. Då brakar det till i ärmen och halva ärmen lossnade? Nåja visst hade den varit med en tid, så i stället för att sy i knappen klippte jag bort de övriga som fanns för att åtminstone ta vara på dem.....

Kanske jag inte ska göra något mer idag?

2 kommentarer:

  1. ... så typiskt... Men tänk bara så mycket du fick gjort ändå?! Börjat på mycket. Planera är halva arbetet... osv. Och så just det där att få bort den där knappen som du tänkt många gånger "borde" nåt... och sopat en del av taket, fick bort glasskärvor medan inte så många fick dem i huvudet eller trampade på dem... Och tankeverksamhet är också tankeverksamhet ;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan man säkert också tänka. Planerandet hade jag gjort halva året med gardinerna, men blev inget bra ändå, borde kanske rusa till butiken och skaffa nya, om de mot förmodan hade något jag skulle gilla....? Tåls också att tänka på... Kanske julen hinner gå innan jag tänkt färdigt... (Verkar behövas övning! :) )

      Radera