lördag 3 februari 2018

ljusets söner

Morgondagens text till dagens fotografi:

Jesus svarade: ”Ännu en kort tid är ljuset bland er. Vandra medan ni har ljuset, så att mörkret inte övervinner er. Den som vandrar i mörkret vet inte vart han går. Tro på ljuset medan ni har ljuset, så att ni blir ljusets söner.” När Jesus hade sagt detta lämnade han dem och var försvunnen. (Joh. 12:35-36)

Det fanns alternativa texter idag så jag valde en av dem. 

Jag kunde ju ha valt texten om då Jesus bars fram i templet och Samuel kom och fröjdade sig över honom och försöka få ihop det med presidentens och presidentfruns nya son. Alla barn kan man nog fröjda sig över, de kommer med hopp om en framtid. Må han vara välsignad och föra med sig välsignelse. - Men Jesus är. 

Det var lite trögt nog idag, men jag hann ut medan solen ännu lyste och kallt var det. Såg stora hundspår på vägkanten, men vad jag vet finns inga vargar här och de skulle knappast ha gått längs vägen, det var nog säkert en stor hund, såna finns det ju gott om. Under granen då jag fyllde på fåglarnas mat såg jag väldigt små spår, undrar om det var efter en mus eller vad det var. Spåren på bilden är tydligen av grannpojken eller -flickan som sett sitt hem och tyckte det var onödigt att gå längs vägen då det var mycket närmare att gena över åkern. Förståeligt. Hade målet i sikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar