fredag 9 februari 2018

nu vet jag att det går fast jag inte kan

Nu har jag försökt! I tidningen Mega, som kommer en gång i veckan finns japanskt bildkryss. Jag har

inte kunnat förstå hur man ska tänka för att få det löst. Nu hade jag tid och dottern hade också tid att bistå med att säga när jag löste fel. Det blev färdigt. Så googlade jag och det finns ju nog lättare sådana på nätet också, om man klickar på länken som finns under japanskt bildkryss-texten.

En del av kryssen i tidningen blir till ganska bra bilder som kunde användas till att sticka mönster efter eller brodera...?

Kryssen heter visst också nanogram/nonogram eller japanskt pussel. Om man googlar på nonogram och plockar fram bilder så skulle man hitta många möjliga mönster....

Duken på bilden gjorde jag i lågstadiet om jag minns rätt, där var det också mycket räknande för att få mönstret rätt. Nu var jag och tvättade den lite opassligt med något rött, så den rodnar sådär lite lätt skämmande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar