torsdag 1 februari 2018

en stjärna

en stjärna i kronan?
 En ny månad och en nygammal president installerad. Så nu fortsätter arbetet.

Läste på Vasabladet om digitalisering som ju är det nya, som nu ska satsas stora pengar på. På fotot i Vbl såg man en digital (?) katt, som de menar kan trösta en gammal trött mänska - i stället för vad, tänkte jag.

Jag har visst alltid tänkt på det viset.

Jag kommer ihåg då jag var liten (jag vet, jag har nog berättat om det förr!) och vi, barnen skulle sköta om att  rensa, gallra turnipslandet. Turnipsen odlade vi till mat åt kossorna. Av någon orsak så var jag ofta ensam i landet och rensade/gallrade och då jag kollade upp det så var bröderna ofta i verkstaden och försökte fundera ut någon ny rafflande hacka som skulle göra att det skulle bli roligt (?) att gallra/rensa, eller så skulle det gå mycket snabbare att göra det.

Från min sida sett skulle det ha blivit snabbare gjort om de hade hållit sig i landet och jobbat med de krattor vi redan hade från förr. Jag var väl avundsjuk på dem....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar