måndag 19 februari 2018

om jag ska vara ärlig

annat innehåll i detta bladverk
...och det ska man ju, väl?

Men nu var det ju inte jag, utan jag har läst en bok klart: Erik Ewalds Om jag ska vara ärlig...

Fast bokens författarnamn skrivs med liten bokstav och också titeln, är det av någon orsak?

Mycket läsvärd bok, borde läsas igen senare. En tunn bok med mycket innehåll.

I en passus skriver han om drömtydning, det måste ju då röra sig om drömtydning i kristen regi. Men att drömmar har mycket att säga oss, menar han. Och drömmar är ju betydelsefulla, även om vi inte alltid minns vad vi drömmer om.

Jag drömmer mycket, vissa ställen återkommer jag till många gånger. De kan bli så verkliga att man har svårt att komma från dem, fast man vaknar. Men - så ärlig ska jag inte vara här på bloggen att jag börjar berätta om dem.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar