torsdag 1 december 2022

pip

Det blev nog en mindre hotfull bild när man tar med lite större perspektiv.

Katten är en sån som hänger på en fjäder och gungar både opp och ner och i sidled och snurrar. Tillräcklig rörelse för en liten baby att se på. Har hängt med länge.

(Behövs ingen telefon med rörliga bilder då än.)

En annan gammaltestamentlig text för veckan efter första advent: 

Mika 2:12-13

Jag ska församla dig, Jakob, hela ditt folk. Jag ska samla dem som är kvar av Israel, jag ska föra dem tillsammans som fåren till fållan, som en hjord till dess betesmark, det ska bli ett sorl av människor. 

En som banar väg drar ut framför dem, de bryter fram och tågar i väg och vandrar ut genom porten. Deras kung tågar framför dem, Herren går i spetsen för dem. (Folkbibeln)

Nu när jag skriver det här, väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar. Jag har väntat ganska länge, men så kommer jag ihåg att vår nya tvättmaskin (den gamla gav upp) inte piper och säger till att den är färdig. Den nya bara tystnar. 

Fick också lära mig med barnbarnet idag att då man leker med en kortpacke, den här innehöll Muminvarelser, vi hade då jag var liten Pekkakort, så ska man ta kortet gå till en låtsasmaskin och visa kortet, då säger maskinen "pip".

Vad är tecknet/signalen som får folk att samlas och följa efter kungen/Herren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar